Recent Posts

Temes

Com aprendre publicitat en Afganistán

By Published On: març 1st, 2021Categories: Còmic, Comunicació, Publicitat0 Comments

Fa poc va caure a les meves mans el còmic “Kabul Disc”, una interessant novel·la gràfica publicada en dos toms, escrita i il·lustrada per Nicolas Wild. La història és autobiogràfica i tracta d’un dibuixant (l’autor) que es contractat per una agència de comunicació amb seu a Kabul, dirigida per tres socis bastant peculiars (un argentí i dos francesos), que treballen en la “reconstrucció social” de l’Afganistan després de la guerra.

Recomano la lectura d’aquest còmic, a més de per l’interessant punt de vista del seu autor sobre els esdeveniments que li succeeixen en aquest país estrany, perquè és una recopilació de bones idees per a tots aquells que ens dediquem a la publicitat en qualsevol de les seves formes.

Tots sabem que en el secret de la confluència del missatge amb el mitjà està una de les claus de l’èxit de la comunicació, i si no que li preguntin als creatius de l’agència protagonista del còmic, quan han de llançar una campanya de sensibilització per a intentar erradicar el cultiu d’opi com a únic manteniment de la població afganesa:

-Us proposo una endevinalla. Què és el que tothom té en les seves llars a l’Afganistan?
– Un kalashnikov?-contesten els creatius
hahaha! –riu l’executiva de comptes– Ja m’havia dit Eduard que éreu molt graciosos.
– El que cada afganès té a la seva casa és una capsa de llumins. Traurem la campanya en aquest suport, astut, no?

Res més simple que una capsa de llumins!, m’encanta la senzillesa d’aquesta idea i la seva efectivitat en l’impacte, l’originalitat del suport i l’econòmic que resulta la inversió en mitjans, no us sembla?

Són també molt interessants altres iniciatives de sensibilització i formats nous que surten d’aquesta agència, com la del director de teatre que munta petites obres itinerants per a explicar les eleccions parlamentàries al poble afganès (amb un alt percentatge d’analfabetisme), o un projecte educatiu en format còmic per explicar la nova constitució, o bé un adhesiu per encàrrec d’una ONG per a intentar exercir pressió als segrestadors amb la finalitat que alliberin una observadora internacional i moltes més idees interessants sobre comunicació política en un marc molt particular i exòtic com el de l’Afganistan, com bé explica en la seva història Nicolas Wild.

Agències com la del còmic, dedicades i especialitzades a la comunicació de valors, tenen una important missió i han de ser enteses i respectades i valorades pel seu treball i la seva sensibilitat especial, sigui aquí, a Kabul o en qualsevol altre lloc del món.

A tots, us dediqueu o no al món de la publicitat i els seus derivats, recomano la lectura de “Kabul Disc”, editada per Ponent Mont.

Leave A Comment